اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| تصرف‌کنندگان غیرقانونی منازل سازمانی، حکم غاصب را دارند/ رسانه‌ها اسامی‌ را منتشر کنند

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران باید تابع قوانین باشند و اگر اجازه استفاده از ملکی را نداشته باشند غاصب هستند.

فارس من| تصرف‌کنندگان غیرقانونی منازل سازمانی، حکم غاصب را دارند/ رسانه‌ها اسامی‌ را منتشر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ۲۵۳ نفر از مخاطبان فارس من، با ثبت سوژه‌ای مبنی بر تخلیه منازل سازمانی، از این رسانه درخواست کردند که این مطالبه را پیگیری کند.

در همین راستا جزییات این منازل را از معاون راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پیگیری کردیم.

اسکندر امینی در این خصوص بیان کرده که ۲۷۴ واحد مسکونی تحت نظارت راه و شهرسازی بوده و افرادی هستند که بالای ۱۰ سال در این منازل سکونت دارند و نه تنها بر اساس درخواست نهاد متولی منازل را تخلیه نمی‌کنند بلکه اجاره‌بهای مصوب را هم پرداخت نمی‌کنند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دی ماه سال جاری ادعا کرده بود: امسال از طریق دادستانی و کلانتری به این موضوع ورود کرده‌ایم تا مستأجران این واحدها که علی‌رغم دریافت اخطاریه حاضر به تخلیه نشده‌اند را مجبور به تخلیه واحد سازمانی بکنیم.

خبرگزاری فارس بر اساس رسالت خود اکنون در اسفندماه مجددا این موضوع را از مسئول مربوطه پیگیری کردیم و با پاسخ مقابل مواجه شدیم: تقریبا ۲ ماه از صدور اخطار و ورود دادستانی برای تخلیه خانه‌های سازمانی این نهاد می‌گذرد اما تاکنون نه تخلیه‌ای صورت گرفته نه اجاره‌های عقب‌‌افتاده پرداخت شده است. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)

در زیر مصاحبه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر را در خصوص منازل سازمانی می‌خوانید.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به تصرف غیرقانونی برخی از خانه‌های سازمانی، گفت: مدیران باید تابع قوانین باشند و اگر اجازه استفاده از ملکی را نداشته باشند غاصب‌اند، انجام مسائل عبادی در این منازل دچار مشکل می‌شوند و انجام هر تصرفی، فعل حرام محسوب می‌شود.

سکوت در برابر حیف و میل بیت‌المال گناه است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: اگر افرادی این ماجرا را بدانند و سکوت کنند کمک به انجام گناه است که کمک به انجام گناه نیز گناه محسوب می‌شود و این قضیه در روایت نیز تاکید شده است.

وی ادامه داد: رضایت به حرکت دیگران چه حرکت درست و چه حرکت غلط، سبب شریک شدن در این حرکت است.

احمدی با بیان اینکه اینگونه رفتارها اگر عمدی باشد نشانه ضعف ایمان است، اظهار داشت: اگر مدیر تصور کند استفاده از این ملک حق اوست یک حکم و یا اگر بداند حق او نیست اما باز هم اصرار در استفاده از ملک را دارد یک حکم جداگانه دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی نباید آنقدر ضعیف عمل کنند که یک مدیر به خود اجازه دهد غیرقانونی از بیت‌المال استفاده کند.

اسامی مدیران متخلف منتشر شود

وی با بیان اینکه بهتر است اسامی مدیرانی که نسبت به تخلیه منازل اقدام نمی‌کنند، افشا شود، گفت: اگر مدیران اصلاح و تسلیم قانون نمی‌شوند اصحاب رسانه اسامیشان را منتشر کنند تا مردم پس گیری منازل را از مسئولان و نهادهای نظارتی مطالبه کنند.

احمدی بیان داشت: مسکن و شهرسازی متولی خانه‌های سازمانی است که اگر کوتاهی کرده باید جوابگو باشد که چرا بعد از گذشت این همه سال هنوز این منازل پس گرفته نشده‌اند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول